top of page

12 אסטרטגיות להגדלת רווחיות בחנות

  • תמונת הסופר/ת: eyezapp
    eyezapp
  • 17 באפר׳ 2024
  • זמן קריאה 3 דקות

עודכן: 19 במאי 2024

טיפים פשוטים ויעילים שיעזרו להגדלת הרווחיות בחנות בקלות וביעילות.

בעלי עסקים קמעונאיים קטנים ובינוניים רבים, מרגישים שהרווחים לא משקפים את העבודה הקשה שהם משקיעים.

ניהול נכון הוא המפתח להצלחה. עסק המנוהל בצורה נכונה יהיה יעיל יותר, יחסוך זמן וכסף, ויגדיל את הרווחיות בקלות.

1.    הצבת מטרות ויעדים

מטרות ויעדים ברורים, מדידים ותחומים בזמן, לדוגמה "מחזור מכירות של 920,000 ₪ בסניף ירושלים ברבעון 1". את המטרות כדאי לפלח ליעדים יומיים, שבועיים, חודשיים או רבעוניים.

2.    ניהול מבוסס מנגנוני בקרה

מנגנוני בקרה המאפשרים בכל נקודת זמן לבדוק את קצב ההגעה ליעד. חשוב לקבוע יעדים שהעסק יכול למדוד בפועל ובצורה מדויקת. לדוגמא "התראה למנהל הסניף כאשר המכירות בפועל נמוכות ב- 20% מהיעד היומי".

3.    תמחור חכם

אסטרטגיית התמחור צריכה להתחשב בכל העלויות הישירות והעקיפות. בהתאמה למודל העסקי וליעד הרווחיות של העסק. לדוגמא "העמסת עלויות שכר מנהלה ועלויות שיווק".

4.    הגדלת תנועת מבקרים

הגדלת כמות הלקוחות הפוטנציאליים הנכונים המגיעים מדי יום לחנות מגדילה את מחזור המכירות. תנועת המבקרים מושפעת מפעולות שיווקיות יעילות ואפקטיביות. לדוגמא "בחינה של שיעור הגידול בתנועת המבקרים בעקבות קמפיין במדיה הדיגיטלית המציע הטבות ותמריצים ללקוחות קיימים כדי לעודד רכישות חוזרות, נאמנות ותמיכה לאורך זמן".

5.    שיפור תהליכי מכירה

הכשרת הצוות בטכניקות מכירה יעילות, בניית קשרים עם לקוחות, הבנת צרכים ומתן פתרון מותאם. שימוש במערכות המאפשרות ליקוב אחרי תהליך המכירה ולנתח נתונים. לדוגמא "בחינה של שיעור הגידול ביחס ההמרה בעקבות הדרכת טיפול בהתלבטויות".

6.    שיפור שירות הלקוחות

לוודא שהצוות מבין את חשיבות שירות הלקוחות, מקבל הכשרה כדי לספק שירות אדיב, מקצועי ויעיל. מתן שירות לקוחות זמין ונגיש בערוצים מגוונים, שימוש בטכנולוגיות למתן סיוע מיידי. לדוגמא "בחינת מידת שביעות רצון לקוחות בסקר לאחר רכישה".

7.    חווית קניה מותאמת באון ליין ובחנות הפיזית

התאמת תהליך הקניה באון ליין לחווית קנייה ידידותית המותאמת לפילוח קהל המבקרים באון ליין והתאמת חווית הקניה בחנות הפיזית לפילוח קהל המבקרים בחנות הפיזית. לדוגמא "התייחסות לאתר האון ליין כמו לכל סניף פיזי והתאמת המלאי המוצע בסניף לפילוח הקהל המגיע לסניף הספציפי".

 8.     עיצוב החנות בהתאמה למותג ולצרכי המבקרים

המראה הפיזי בחנות קמעונאית הוא גורם משמעותי המשפיע על התנהגות הלקוחות, סביבה מאורגנת, התואמת את אופי המותג ומושכת ויזואלית מעשירה את חווית הקנייה ומעודדת את הלקוח לבלות זמן ארוך יותר בחנות ואף להגדיל את סל הקנייה. לדוגמא "שילוב מערכות מעקב זמן שהייה של לקוחות בחנות מאפשר אינדיקציה לאפקטיביות שינויים פיזיים הנעשים בחנות".

9.    ניהול מלאי יעיל

ניהול מלאי יעיל מבטיח אחזקת מלאי רלוונטי, סחיר, בכמויות הנכונות ובזמן הנכון. האיזון העדין בין מחסור במלאי לעודף מלאי יכול להשפיע מהותית על שולי הרווח. לדוגמא "שילוב מערכות מעקב זמן שהייה של לקוחות באזורים שונים בחנות וסידור המלאי בחנות מחדש בהתאמה".

10. יישום מודל "רזה" בהוצאות קבועות

בחינת נחיצות כל אחת  מההוצאות קטנות כגדולות, להתמקח עם ספקים קיימים ולקבל הצעות מחיר ממספר חברות שונות לפני ביצוע רכישות.  ובחינה האם ניתן להעביר את ההוצאה למודל המחובר לביצועי המכירות בפועל, לדוגמא "הקטנת שכר בסיס אנשי מכירות והגדלת רכיב הבונוסים בגין מכירות בפועל".

11. ניהול תקציב

בהתאם לתחזית ההכנסות והמודל העסקי, לקבוע מסגרת תקציבית שאיתה עובדים ולא ניתן לפרוץ אותה. חשוב לבחון את התקציב אל מול ההכנסות בפועל ולבצע התאמות.

12. ניהול תזרים

התזרים הוא המצב בפועל. עסקים נופלים וקמים על תזרים. החברה יכולה להיות רווחית אבל הפער בין מועדי קבלת הכספים מלקוחות לתשלומים לספקים לא מאפשר המשך פעילות. חשוב לבחון על בסיס קבוע את צרכי האשראי ולהבין האם וכמה פער תזרימי.


הגדלת הרווחיות בעסק קמעונאי אפשרית באמצעות פעולות ברורות וניהול יעיל. שיפור תהליך המכירה, שיפור אפקטיביות השיווק, שיפור שירות הלקוחות, חסכון בהוצאות ותמחור נכון, ובעיקר ניהול העסק בצורה יעילה עם מנגנוני בקרה והתראות בזמן אמת.


12 אסטרטגיות להגדלת רווחיות בחנות

מנהלים חנות בחוכמה

  • Whatsapp
  • Linkedin
  • TikTok
  • Instagram
  • alt.text.label.Facebook

052-4296270

©2023 by EYEZ Smart Visitors Analytics.

bottom of page